حسابداری|شرکت حسابداری| موسسه حسابداری | خدمات مالی مالیاتی

حسابداری|شرکت حسابداری| موسسه حسابداری | خدمات مالی مالیاتی

حسابداری|شرکت حسابداری| موسسه حسابداری | خدمات مالی مالیاتی

حسابداری|شرکت حسابداری| موسسه حسابداری | خدمات مالی مالیاتی

اظهارنامه مالیاتی عملکرد در حسابداری

اظهارنامه مالیاتی _مشاورین تهران و شرکا

 اظهارنامه مالیاتی عملکرد در حسابداری

 کارنامه مالی اشخاص حقیقی یا حقوقی  که در طی ۱ سال مالی ( که معمولا با سال شمسی برابر میباشد) توسط خود اشخاص تهیه میشود و به اداره دارایی جهت محاسبه مالیات ارائه میشود ، اظهارنامه مالیاتی نامیده میشود.

دو روش ارائه اظهار نامه مالیاتی  در ایران

1.خود اظهاری

در روش خود اظهاری خود شخص اعم از شخص حقیقی یا حقوقی اظهارنامه ای را که دربرگیرنده تمامی درآمد ها، هزینه ها،حقوق پرسنل، استهلاک و …راتکمیل مینماید و با احتساب نمودن معافیت های مالیاتی خاص، رقم مالیات سالیانه خود را اعلام مینماید، اداره دارایی هم به شرط  این که مطالب اظهارنامه کامل باشد و تخلفی صورت نگرفته باشد آن را قبول میکند و مالیات را محاسبه و دریافت مینماید.

2.مالیات علی الراس

در صوررتیکه اظهارنامه مالیاتی  مورد قبول  قرار نگیرد و یا ارائه نگردد ممیز دارایی  مالیات شخص حقیقی یا حقوقی را به روش علی الراس محاسبه نموده  و اعلام میکند.

بر اساس ماده 97 ق.م.م زمانیکه مالیات شخص مورد نظر علی الراس برآورد گردد به این معنی است که ممیز رسیدگی کننده مالیات هزینه ها ی شخص (حقیقی یا حقوقی) را نپذیرفته است  و در آمد شخص یا برآوردی که خود از درامد شخص دارد را مبنای محاسبه مالیات قرار می دهد و با اعمال نمودن  درصدی از سود، مالیات شخص موررد نظر را برآورد می نماید. این حالت علاوه براینکه به اعتبار شرکت لطمه وارد مینماید ، پرداخت مالیات بسیار بیشتری را نیز به دنبال خواهد داشت.

قابل ذکر است که میزان مالیات در کشور ما ۲۵ در صد سود سالانه ی فعالیت شرکت یا شخص میباشد.

مشمولین ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد

  بر اساس ماده ی 95 قانون م.م  صاحبان مشاغل مشمول مالیات به سه گروه از لحاظ تشخیص درامد تقسیم میشوند

الف – مشاغلی که بر اساس این قانون مکلف به ثبت نمودن  فعالیت‌های شغلی خود در دفاتر روزنامه و کل باشند،  موضوع قانون تجارت  میباشند و میبایست اسناد و مدارک و دفاتر مربوط را با رعایت  نمودن اصول و موازین و استانداردهای پذیرفته شده حسابداری نگه داری کنند .

ب – مشاغلی که بر حسب این قانون مکلف به ثبت نمودن فعالیت‌های شغلی خود در دفاتر درآمد و هزینه میباشند.

ج – مشاغلی که مشمول مقررات بندهای (‌الف) و (ب) نمیباشند مکلف­اند صورت خلاصه وضعیت درآمد و هزینه خود را بر اساس ضوابط و ‌نمونه‌های تعیین شده از سو ی سازمان امور مالیاتی کشور نگهداری  نمایند.

1.بر طبق ماده ۹۵ قانون مالیاتهای مستقیم کلیه اشخاص حقیقی دارای کسب وکار که بصورت فردی و یا به صورت مشارکتی مشغول به فعالیت هستند مکلفند برای هر سال مالی خود اظهارنامه مالیاتی تهیه وارائه نمایند.

2.بر طبق ماده ۱۱۰ قانون مالیاتهای مستقیم کلیه اشخاص حقوقی که در اداره ثبت شرکتها ثبت گردیده اند و همچنین  تشکل های قانونی که مجوز فعالیت از وزارتخانه های ذیربط را دارا  می باشند و اتحادیه های صنفی طبق قانون مکلف میباشند  برای هرسال مالی خود  ترازنامه وصورت سود وزیان وسایراطلاعات مندرج درفرم اظهارنامه راتهیه نمایند  وبه سازمان امورمالیاتی ارائه نمایند.

مدارک مورد نیاز برای تهیه و ارائه اظهارنامه مالیاتی

1.صورت ترازنامه اشخاص حقوقی و حقیقی گروه اول(بند الف)

2. صورت سود وزیان برای کلیه اشخاصی که  مکلف به تهیه و ارائه  اظهارنامه مالیاتی میباشند

3.مبلغ درآمد و فروش داخلی وخارجی شخص  

4.گردش حساب مواد اولیه وکالای ساخته شده وکالای بازرگانی(ریالی ) ونیز سایر کالاها

5.صورت بهای تمام شده ی کالای ساخته شده و کالای فروش رفته برای شرکت های تولیدی،بازرگانی

6.صورت قراردادها ودرآمد پیمانکاری و بهای تمام شده پروژه برای شرکت های پیمانکاری

7.مانده سود و زیان دوره قبل وگردش حساب تعدیلات سنواتی

8.شماره ثبت دفاتر قانونی وکد رهگیری برای اشخاص حقوقی واشخاص حقیقی گروه اول

9.مبلغ مالیات های پرداخت شده

10.نام کاربری ،رمز عبور وکد رهگیری پیش ثبت نام به منظور ارسال اینترنتی اظهارنامه مالیاتی  وهمچنین شماره کارت بازرگانی ومجوز فعالیت شخص .

11.اطلاعات ملک اجاری که  مورد استفاده مودی است

12.اطلاعات فروش سال قبل ودرصد افزایش ان در سال جاری

انواع اظهارنامه مالیاتی

1.اظهارنامه مالیاتی  اشخاص حقوقی (ماده ۱۱۰ ق.م.م )که از سایر اظهارنامه ها مفصل تر است.

2.اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی گروه اول(بند الف) بر اساس آیین نامه اجرایی ماده ۹۵ ق.م.م

3.اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی گروه دوم(بند ب) بر اساس آیین نامه اجرایی ماده ۹۵ ق.م.م

4.اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی گروه سوم(بند ج) بر اساس آیین نامه اجرایی ماده ۹۵ ق.م.م

5.اظهارنامه مالیاتی املاک ویژه اشخاص حقیقی که دارنده ی درآمد میباشند ،طبق ماده ۵۷و۸۰ ق.م.م

6.اظهارنامه انحلال بر اساس ماده ۱۱۴ و۱۱۶ق.م.م

مراحل تهیه و ارسال اظهارنامه

برای تهیه و ارائه ی اظهارنامه مالیاتی ابتدا مودی میبایست در سامانه ی (www.Tax.gov.ir) ثبت نام نموده و بعد از اینکه اطلاعات ارائه شده تایید شد و در اداره ی امور مالیاتی مربوطه پرونده تشکیل گردید و شخص کد اقتصادی را دریافت نمود بعنوان مودی مالیاتی شناخته میگردد.       

پس از اینکه مودی مراحل قانونی ثبت نام را طی نمود از سوی سازمان امور مالیاتی به مودی نام کاربری و کلمه ی  عبور اختصاص داده میشود که بقیه عملیات مالیاتی را انجام دهد.

در این زمان مودی میبایست به سامانه ی طرح جامع مالیاتی مراجعه نماید و از بخش اظهارنامه مالیاتی اظهار نامه ی مورد نظر خودرا دانلود نماید.

 مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی

براساس  ماده ۱۱۰ق.م.م اشخاص حقوقی حداکثر تا 4 ماه پس از اتمام سال مالی یعنی تا 31تیر ماه هر سال فرصت دارند که اظهارنامه مالیاتی خودرا تهیه و ارسال نمایند.

اشخاص حقیقی بر اساس ماده ۱۰۰ ق.م. حداکثر تا پایان خرداد هر سال مهلت دارند که اظهارنامه مالیاتی خود را تهییه و به سازمان امور مالیاتی ارسال نمایند.

 عواقب عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی

چنانچه اشخاص حقیقی و حقوقی نسبت به تهیه و ارائه اظهارنامه مالیاتی خود در مدت زمان تعیین شده اقدام نکنند مشمول جرائم مالیاتی زیر میشوند:

 1.بر اساس ماده ی 192ق.م.م در کلیه مواردی که مودی یا نماینده او که به موجب این قانون مکلف به تسلیم اظهارنامه می‌باشند ، ‌در صورتیکه  از تسلیم نمودن آن در موعد مقرر خود داری نمایند مشمول جریمه ای معادل 10% مالیات متعلق خواهند شد.

2.عدم تسلیم اظهارنامه توسط اشخاص حقوقی و مشمولین بندهای (الف)و (ب) ماده ی 95موجب تعلق جریمه ای معادل 40% مالیات متعلق خواهد شد و مشمول بخشودگی نمیباشد.

* ‌در مورد مودیانی که اظهارنامه خود را تسلیم می‌نمایند حکم این تبصره نسبت به مالیات متعلق به درآمدهای کتمان شده یا هزینه‌های غیرواقعی که‌غیرقابل قبول نیز باشد جاری خواهد بود.

مزایای ارسال اظهارنامه مالیاتی

با وجود اینکه تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی برای مودیان مالیاتی فرایندی وقت گیر است ولی ارسال نمودن اظهارنامه مالیاتی برای مودیان مزایای خوبی را فراهم میکند.

بر اساس ماده ۱۸۹ق.م.م  شرکتهایی که سه سال متوالی اظهارنامه مالیاتی آنها مورد قبول اداره امورمالیاتی قرار گرفته باشد و به برگ تشخیص صادره  انها اعتراضی صورت نگرفته باشد مشمول استفاده از۵درصد جایزه خوش حسابی نسبت به مالیاتهای پرداخت شده۳ سال میگردند.

زمان رسیدگی به اظهارنامه مالیاتی

براساس ماده ۱۵۶ق.م.م ادارات امور مالیاتی مکلف اند که اظهارنامه های مالیاتی دریافتی را حداکثر طی مدت یکسال از تاریخ انقضاء مهلت مقرر رسیدگی نمایند و برگه تشخیص رسیدگی را حداکثر تا سه ماه بعد به مودی ابلاغ کنند.

مهلت اصلاح اظهارنامه مالیاتی

بر اساس تبصره ماده ۲۲۶ ق.م.م برای مودیان مالیاتی این امکان فراهم شده است که چنانچه در اظهارنامه مالیاتی که ارائه شده است از لحاظ محاسبه و درج اطلاعات  اشتباهی رخ داده باشد ،ظرف یک ماه از تاریخ انقضای مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی به رفع اشتباه اقدام نمایند  و اظهارنامه مالیاتی اصلاح شده  را به سازمان امور مالیاتی  تسلیم نمایند.

نوشته شده توسط مشاورین تهران و شرکا

 

جستجوهای مرتبط با ما: شرکت حسابداری تهران، شرکت حسابداری در تهران، حسابداری تهران، حسابداری در تهران، مشاور مالی و مالیاتی،  مشاوره مالی و مالیاتی، مشاوره مدیریت مالی، مشاور مدیریت مالی

هیأت حل اختلاف تجدیدنظر پرونده مالیاتی

هیأت-حل-اختلاف-تجدیدنظر-پرونده-مالیاتی---شرکت-حسابداری---تی-سی-پی

هیأت حل اختلاف تجدیدنظر پرونده مالیاتی

به موجب قانونهای مالیاتهای مستقیم آرای هیأتهای حل اختلاف مالیاتی بدوی قطعی و لازم الاجراست مگر آن که ظرف مدت بیست روز از تاریخ ابلاغ رأی برا پرونده مالیاتی از طرف ماموران مالیاتی یا مودیان اعتراضی کتبی صورت گیرد که در این حالت پرونده مالیاتی برای رسیدگی به هیات حل اختلاف تجدید نظر ارائه خواهد شد . لیکن رای این هیات برای پرونده مالیاتی قطعی و لازم اجرا میباشد.

لازم به ذکر است در صورتی که هریک از طرفین مودی یا ماموران مالیاتی نسب به رای صادره هیات بدوی در مورد پرونده مالیاتی اعتراضی داشته باشند در مرحله تجدید نظر فقط به ادعای آن طرف رسیدگی میشود.

نکته دیگری که در این باره وجود دارد این است که اگر شکایت مودیان از آرا هیات های بدوی از سوی هیات حل اختلاف مالیاتی تجدید نظر رد شود و همچنین شکایت صورت گرفته از آرای هیات تجدی نظر از سوی شعب شورای مالیاتی مردود اعلام شود ، برای هرکدام از مرحله ها معادل یک درصدر تفاوت مالیات موضوع رای مورد شکایت و مالیات ابرازی مودی در اظهار نامه هزینه رسیگی تعلق میگیرد که مودی باید آنرا پرداخت نماید.

در حال حاضر  رسیدگی به پرونده مالیاتی در هیأتهای حل اختلاف به شکل ماهوی و دو مرحله‌ای صورت میپذیرد و همچنین  رأی هیأت حل اختلاف پرونده مالیاتی  پس از صدور قطعی و پس از ابلاغ لازم الاجرا است. هیأت حل اختلاف تجدیدنظر مانند هیأت بدوی از سه نفر مندرج در ماده 244 تشکیل خواهد شد و با حضور هر سه نفر جلسه رسمیت دارد. لازم به ذکر است  که اعضای هیأت تجدیدنظر نسبت به اعتراض صورت گرفته  نبایستی قبلاً اظهارنظر داشته یا رأی داده باشند میتوان گفت  نحوه رسیدگی در هیأت تجدیدنظر مانند هیأت بدوی میباشد.

هیأت موضوع ماده 216 قانون مالیاتهای مستقیم

در قانون مرجع رسیدگی به شکایات و اعتراضات  ناشی از اقدامات اجرایی راجع به مطالبات دولت از اشخاص حقیقی و حقوقی که طبق مقررات اجرایی مالیاتها قابل مطالبه و وصول می‌باشد، هیأت حل اختلاف مالیاتی خواهد بود.

به دو نوع از شکایت های ذکر شده  به فوریت و خارج از نوبت رسیدگی و رأی صادر خواهد شد و همچنین  رأی صادره قطعی و لازم الاجرا میباشد.

1-    در مورد مالیاتهای مستقیم در صورتی که شکایت حاکی از این باشد که وصول مالیات قبل از قطعیت به موقع اجرا گذارده شده است هرگاه هیأت حل اختلاف مالیاتی شکایت را وارد دانست ضمن صدور رأی به بطلان اجراییه حسب مورد رسیدگی و دستور اقدام لازم صادر یا نسبت به درآمد مشمول مالیات مؤدی، رسیدگی و رأی صادر خواهد کرد.

2-     در مورد مالیاتهای غیرمستقیم هرگاه شکایت اجرایی از این جهت باشد که مطالبه‌ی مالیات قانونی نیست مرجع رسیدگی به این شکایت نیز هیأت حل اختلاف مالیاتی خواهد بود.

هیأت سه نفره منتخب وزیر امور اقتصادی و دارایی

در حالتی که پرونده ها مالیاتی احتیاج  به رسیدگی فوق العاده داشته باشند و نیز شکایات صورت گرفته در مرجع دیگری قابل رسیدگی نباشد وزیر امور اقتصادی و دارایی میتواند پرونده مالیاتی را به هیات مرکب زا سه نفر به انتخاب خود جهت رسیدگی ارجاع نماید آرای صادره از هیات قطعی و لازم الجرا میباشد و نیز با توجه به اینکه این هیات شبه قضایی میباشد آرا آن قابل شکایت در دیوان عدالت میباشد.

نوشته شده توسط مشاورین تهران و شرکا

 

جستجوهای مرتبط با ما شرکت جسابداری : شرکت حسابداری تهران، شرکت حسابداری در تهران، حسابداری تهران،حسابداری در تهران، مشاور مالی،  مشاوره مالی، مشاور مالیاتی، مشاوره مالیاتی، دفاع مالیاتی،  مشاوره مدیریت مالی،حسابداری شرکتها، حسابداری شرکتها تهران

هیأت حل اختلاف تجدیدنظر پرونده مالیاتی

هیأت-حل-اختلاف-تجدیدنظر-پرونده-مالیاتی---شرکت-حسابداری---تی-سی-پی

هیأت حل اختلاف تجدیدنظر پرونده مالیاتی

به موجب قانونهای مالیاتهای مستقیم آرای هیأتهای حل اختلاف مالیاتی بدوی قطعی و لازم الاجراست مگر آن که ظرف مدت بیست روز از تاریخ ابلاغ رأی برا پرونده مالیاتی از طرف ماموران مالیاتی یا مودیان اعتراضی کتبی صورت گیرد که در این حالت پرونده مالیاتی برای رسیدگی به هیات حل اختلاف تجدید نظر ارائه خواهد شد . لیکن رای این هیات برای پرونده مالیاتی قطعی و لازم اجرا میباشد.

لازم به ذکر است در صورتی که هریک از طرفین مودی یا ماموران مالیاتی نسب به رای صادره هیات بدوی در مورد پرونده مالیاتی اعتراضی داشته باشند در مرحله تجدید نظر فقط به ادعای آن طرف رسیدگی میشود.

نکته دیگری که در این باره وجود دارد این است که اگر شکایت مودیان از آرا هیات های بدوی از سوی هیات حل اختلاف مالیاتی تجدید نظر رد شود و همچنین شکایت صورت گرفته از آرای هیات تجدی نظر از سوی شعب شورای مالیاتی مردود اعلام شود ، برای هرکدام از مرحله ها معادل یک درصدر تفاوت مالیات موضوع رای مورد شکایت و مالیات ابرازی مودی در اظهار نامه هزینه رسیگی تعلق میگیرد که مودی باید آنرا پرداخت نماید.

در حال حاضر  رسیدگی به پرونده مالیاتی در هیأتهای حل اختلاف به شکل ماهوی و دو مرحله‌ای صورت میپذیرد و همچنین  رأی هیأت حل اختلاف پرونده مالیاتی  پس از صدور قطعی و پس از ابلاغ لازم الاجرا است. هیأت حل اختلاف تجدیدنظر مانند هیأت بدوی از سه نفر مندرج در ماده 244 تشکیل خواهد شد و با حضور هر سه نفر جلسه رسمیت دارد. لازم به ذکر است  که اعضای هیأت تجدیدنظر نسبت به اعتراض صورت گرفته  نبایستی قبلاً اظهارنظر داشته یا رأی داده باشند میتوان گفت  نحوه رسیدگی در هیأت تجدیدنظر مانند هیأت بدوی میباشد.

هیأت موضوع ماده 216 قانون مالیاتهای مستقیم

در قانون مرجع رسیدگی به شکایات و اعتراضات  ناشی از اقدامات اجرایی راجع به مطالبات دولت از اشخاص حقیقی و حقوقی که طبق مقررات اجرایی مالیاتها قابل مطالبه و وصول می‌باشد، هیأت حل اختلاف مالیاتی خواهد بود.

به دو نوع از شکایت های ذکر شده  به فوریت و خارج از نوبت رسیدگی و رأی صادر خواهد شد و همچنین  رأی صادره قطعی و لازم الاجرا میباشد.

1-    در مورد مالیاتهای مستقیم در صورتی که شکایت حاکی از این باشد که وصول مالیات قبل از قطعیت به موقع اجرا گذارده شده است هرگاه هیأت حل اختلاف مالیاتی شکایت را وارد دانست ضمن صدور رأی به بطلان اجراییه حسب مورد رسیدگی و دستور اقدام لازم صادر یا نسبت به درآمد مشمول مالیات مؤدی، رسیدگی و رأی صادر خواهد کرد.

2-     در مورد مالیاتهای غیرمستقیم هرگاه شکایت اجرایی از این جهت باشد که مطالبه‌ی مالیات قانونی نیست مرجع رسیدگی به این شکایت نیز هیأت حل اختلاف مالیاتی خواهد بود.

هیأت سه نفره منتخب وزیر امور اقتصادی و دارایی

در حالتی که پرونده ها مالیاتی احتیاج  به رسیدگی فوق العاده داشته باشند و نیز شکایات صورت گرفته در مرجع دیگری قابل رسیدگی نباشد وزیر امور اقتصادی و دارایی میتواند پرونده مالیاتی را به هیات مرکب زا سه نفر به انتخاب خود جهت رسیدگی ارجاع نماید آرای صادره از هیات قطعی و لازم الجرا میباشد و نیز با توجه به اینکه این هیات شبه قضایی میباشد آرا آن قابل شکایت در دیوان عدالت میباشد.

نوشته شده توسط مشاورین تهران و شرکا

 

جستجوهای مرتبط با ما شرکت جسابداری : شرکت حسابداری تهران، شرکت حسابداری در تهران، حسابداری تهران،حسابداری در تهران، مشاور مالی،  مشاوره مالی، مشاور مالیاتی، مشاوره مالیاتی، دفاع مالیاتی،  مشاوره مدیریت مالی،حسابداری شرکتها، حسابداری شرکتها تهران

پرونده مالیاتی و نحوه رسیدگی آن شورای عالی مالیاتی

پرونده مالیاتی و نحوه رسیدگی آن شورای عالی مالیاتی - TCP

پرونده مالیاتی و نحوه رسیدگی آن شورای عالی مالیاتی :

شورای عالی مالیاتی یک مرجع عالی به شمار می آید که وظایف مهمی را دارا میباشد.  حتی در مواردی به عنوان نیرو مشورتی رئیس کل سازمان امور مالیاتی یا وزیر امور اقتصادی و دارایی به حساب می آید .

این شورا متشکل از 25 نفر میباشد که هرکدام از این اشخاص دارای تحصیلات و تجاربی در امور حقوقی ، اقتصادی ، مالی و حسابداری و حسابرسی میباشند و از طرف رئیس کل سازمان امور مالیاتی پیشنهاد میشوند و مدت عضویت اعضا 3 سال میباشد .

رسیدگی به شکایات مودی

رسیدگی به شکایات مودی و اداره امور مالیاتی نسبت به آرا هیات اختلاف مالیاتی در رابطه با پرونده مالیاتی از وظایف شورای عالی مالیاتی میباشد . لازم به ذکر است که شورای عالی مالیاتی دارای هشت شعبه میباشد و هر شعبه شامل 3 عضو است . درصورتی که در شورای عالی مالیاتی رای هیات حل اختلاف رد شود پرونده به هیات دیگری ارجاع میشود که این هیات موظف است طبق نظریه شورا عمل کند .

در صورتی که شکایت مودیان یا اداره امور مالیاتی نسبت به رای قطعی هیات حل اختلاف مالیاتی در مورد عدم رعایت قوانین و یا نقض رسیدگی باشد دعوای خود را میتوانند ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ رای قطعی هیات به شورای عالی مالیاتی ارجاع دهند .

شورای عالی مالیاتی

شورای عالی مالیاتی پرونده مالیاتی را از نظر کامل بودن رسیدگی های قانونی و مطابقت با قوانین بررسی میکند و در ماهیت امر ورود نمیکند. و بعد از بررسی این موارد رای خود را یا بر نقض رای هیات حل اختلاف مالیاتی یا رد شکایت مزبور صادر میکند اگر نقض رای در شعبه شورای عالی مالیاتی صورت پذیرد پرونده مالیاتی به هیات حل اختلاف مالیاتی دیگری ارجاع داد میشود.

اگر در آن محل هیات حل اختلاف مالیاتی دیگری وجود نداشته باشد پرونده مالیاتی را برای رسیدگی به نزدیک ترین شهر که با آن محل ذکر شده در یک محدوده استانی است ارجاع داده میوشد . مرجع ذکر شده با رعایت نظر شورای عالی مالیاتی خود مجددا موضوع را رسیدگی کرده و رای خود را صادر میکند .

به این نکته باید توجه داشت که اگر مودی شکایتی از رای حل اختلاف مالیاتی به شورای عالی مالیاتی داشته باشند بایستی به میزان مالیات مورد رأی وجه نقد یا تضمین بانکی سپرده یا وثیقه ملکی معرفی یا ضمان معتبر که اعتبار ضامن مورد قبول اداره امور مالیاتی باشد معرفی نماید در این صورت هیأت حل اختلاف مالیاتی تا صدور رأی شورای عالی مالیاتی موقوف الاجرا می‌ماند.

نوشته شده توسط مشاورین تهران و شرکا

جستجوهای مرتبط با ما شرکت جسابداری : شرکت حسابداری تهران، شرکت حسابداری در تهران، حسابداری تهران،حسابداری در تهران، مشاور مالی،  مشاوره مالی، مشاور مالیاتی، مشاوره مالیاتی، دفاع مالیاتی،  مشاوره مدیریت مالی،حسابداری شرکتها، حسابداری شرکتها تهران

اعتبار گواهینامه ایزو

اعتبار گواهینامه ایزو

مراجع صدورگواهینامه ایزو

اعتبار گواهینامه ایزو : شرکت صادر کننده گواهینامه ایزو ( CB:Certification Body ) را مرجع صادرکننده می نامند .

مرجع صادرکننده بایستی با رعایت الزامات اجباری براساس استاندارد ISO17021  توسط یک ارگان دولتی یا غیرانتفاعی معتبر اعتبار بخشی شده باشد.

هرکشور یک ارگان  اعتباربخشی ( AB:Accreditation Body) دولتی دارد .

برای مثال ارگان اعتباربخشی ایران مرکز ملی تایید صلاحیت ایران (NACI) می باشد .

فدراسیون بین المللی اعتبار بخشی IAF

ارگان های دولتی اعتباربخشی اکثر کشورهای جهان عضو  (فدراسیون بین المللی اعتبار بخشی) IAF می باشند .

سایت رسمی IAF ( فدراسیون بین المللی اعتبار بخشی )  :   https://www.iaf.nu

یکی از روش های مطمئن جهت بررسی اعتبار مرجع صدورگواهینامه با مرجع اعتبار دولتی سایت  https://www.iaf.nu می باشد .

https://datissystem.com/