حسابداری|شرکت حسابداری| موسسه حسابداری | خدمات مالی مالیاتی

حسابداری|شرکت حسابداری| موسسه حسابداری | خدمات مالی مالیاتی

حسابداری|شرکت حسابداری| موسسه حسابداری | خدمات مالی مالیاتی

حسابداری|شرکت حسابداری| موسسه حسابداری | خدمات مالی مالیاتی

هیئت های حل اختلاف مالیاتی

مشاورین-تهران-و-شرکا-خدمات-مالی-و-مالیاتی-شرکت-حسابداری-TCP-Tehran-Consulting-Partners

هیئت های حل اختلاف مالیاتی

یکی از نشانه های بارز حاکمیت دولت اعمال نمودن قدرت مالیاتی میباشد. بر اساس ماده ی 237 ق.م.م تشخیص مالیات میبایست بر طبق یک ماخذ صحیح و متکی به اطلاعات کافی باشد. در بعضی موارد مؤدیان به عدم رعایت قوانین و تشخیص مالیات به صورت خودسرانه محکوم میباشند . در چنین شرایطی قانون به منظور ایجاد اعتماد درمودیان و رعایت حال انها امکان اعتراض به تشخیص دستگاه مالیاتی را فراهم کرده است. و پروندهبه منظور رسیدگی به هیئت های حل اختلاف مالیاتی ارجاع میشود.

از ابتدایی ترین حقوق مودیان امکان اعتراض به عملکرد دستگاه مالیاتی است . اعتراض به عملکرد دستگاه مالیاتی به طرق زیر صورت میگیرد:

الف:مراجع اداری

مؤدی ظرف سی روز بعد ازاینکه برگ تشخیص 1 به وی ابلاغ شد  قادر است که به مندرجات برگ تشخیص اعتراض کند .

در ابتدا برای کوتاه نمودن مسیر رسیدگی، اعتراض به شکل اداری مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

رد شدن  در این مرحله به معنای منتفی دانستن برگ تشخیص مالیات قلمداد میشود. لذا در این زمان برگ تشخیص صادرمیشود  و مالیات مؤدی منتفی میگردد.

به طور معمول در مهلت مقررشده برگ تشخیص جدید صادر نمی‌نمایند بلکه برگ قطعی 2 مالیات را صادر میکنند و یا اگر اسناد و مدارک را در در تعدیل درآمد موثر تشخیص دهند ان را تعدیل میکنند.

در این مرحله تعدیل به معنای کسر نمودن ماخذ مالیات نسبت به صدور برگ تشخیص صادره است . لذا در هر دو مورد در صورتی که موجبات رضایت مؤدی فراهم گردد ظهر برگ تشخیص به امضای مؤدی و مسئول مربوطه برسد اختلاف موجود بین مؤدی و دستگاه مالیاتی حل و فصل شده و پرونده مختومه اعلام میشود  و مؤدی موظف به پرداخت مالیات متعلق خواهدشد . در غیر این صورت، پرونده به منظور رسیدگی به هیئت های حل اختلاف مالیاتی ارجاع میشود.

رسیدگی در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی به صورت حضوری میباشد  و مؤدی یا نماینده وی و همچنین نماینده اداره امور مالیاتی می‌توانند در جلسه رسیدگی حاضر شوند.

ب)هیئت حل اختلاف بدوی

امروزه در اکثر قوانین رسیدگی‌های خارج از دستگاه قضایی  پدید آمده است  و این هیئت‌ها یا کمیسیون‌ها به صورت تخصصی به موضوع  مورد نظر رسیدگی مینمایند.هیئت های حل اختلاف مالیاتی  متشکل از سه نفر میباشند :

  1. نماینده سازمان امور مالیاتی کشور
  2. قاضی اعم از شاغل یا بازنشسته
  3. نماینده تشکل‌ها یا مجامع حرفه‌ای

اعضای  هیئت های حل اختلاف مالیاتی دارای استقلال رای هستند و با حفظ بی‌طرفی کامل به موضوع رسیدگی مینمایند و این جلسات با حضور سه نفر اعضا به رسمیت شناخته میشود.

سازمان امور مالیاتی، اداره  و کنترل امور هیئت ‌های حل اختلاف مالیاتی  را بر عهده دارد و حق‌الزحمه اعضا این هیئت ها  از بودجه سازمان امور مالیاتی  تامین میگردد .

ق.م.م مصوب 1388ارایی که هیئت حل اختلاف بدوی صادر مینماید  غیرقطعی میباشد ودر هیئت حل اختلاف تجدید نظر قابل اعتراض میباشد.

 ج)هیئت حل اختلاف تجدیدنظر

براساس ماده ی 247 ق.م.م رای هیأتهای حل اختلاف مالیاتی بدوی قطعی و لازم الاجراء است. ولی اگر ظرف مدت بیست روز از تاریخ ابلاغ رأی بر اساس ماده(203) این قانون و تبصره های آن، از طرف مأموران مالیاتی یا مودیان مورد اعتراض کتبی قرار گیرد پرونده جهت رسیدگی به هیأت حل اختلاف مالیاتی تجدید نظر ارسال خواهد شد. رأی هیأت حل اختلاف مالیاتی تجدید نظر قطعی و لازم الاجراء می باشد.

نوشته شده توسط مشاورین تهران و شرکا

 

جستجوهای مرتبط با ما: شرکت حسابداری تهران، شرکت حسابداری در تهران، حسابداری تهران، حسابداری در تهران،مشاور مالی و مالیاتی،  مشاوره مالی و مالیاتی، مشاوره مدیریت مالی، مشاور مدیریت مالی

شناسایی مودیان مالیاتی و نحوه رسیدگی به پرونده آنها

مشاورین_تهران_و_شرکا_خدمات_مالی_و_مالیاتی

شناسایی مودیان مالیاتی و نحوه رسیدگی به پرونده آنها  

طبق قوانین و مقررات مالیاتی منظور از شناسایی مودیان مالیاتی اقداماتی هستند که در جهت شناخت هویت مودیان مالیاتی نوع و میزان فعالیت اقتصادی و سایر منابع درامد مشمول مالیات آنها انجام میگیرد .

روشهای شناسایی مودیان مالیاتی :

  • شناسایی مودیان مالیاتی میتواند از طریق واحد یابی بر اساس محدوده جغرافیایی تحت پوشش واحد های مالیاتی صورت گیرد.
  • شناسایی مودیان مالیاتی میتواند با استفاده از اطلاعات سایر دستگاهها و اتحادیه ها باشد .
  • شناسایی مودیان مالیاتی میتواند با ارسال اطلاعات مربوط به فعالیت های اقتصادی سایر مودیان به ادارات امور مالیاتی ذیربط توسط ماموران مالیاتی باشد.

رسیدگی و تشخیص درامد مودیان مالیاتی :

وظیفه تشخیص ماخذ یا درامد مشمول مالیات مودیان مالیاتی و تعیین مالیات با سازمان است و حسب مورد به اداره امور مالیاتی یا ماموران مالیاتی محول می گردد.

نحوه رسیدگی به پرونده های مودیان مالیاتی :

کارشناس ارشد مالیاتی نظر خود را در مورد پرونده های مودیان مالیاتی برای رسیدگی و اظهار نظر به رئیس گروه مالیاتی گزارش می نماید چنانچه رئیس گروه مالیاتی پس از رسیدگی نظر کارشناس ارشد مالیاتی را قبول نماید، مراتب جهت امضا و صدور برگه تشخیص به کارشناس ارشد مالیاتی ارجا و در غیر این صورت با مسولیت خود نسبت به امضا و صدور برگه تشخیص که توسط کارشناس ارشد مالیاتی ذیریط تهیه خواهد شد اقدام می نماید.

همچنین ادارات کل امور مالیاتی می توانند رسیدگی و تشخیص پرونده های مالیاتی را قبل از مطالبه مالیات مودیان مالیاتی بر اساس سطح اهمیت آنها به ماموران مالیاتی و یا بصورت گروهی به بیش از یک مامور مالیاتی محول نمایند که در این موارد امضا کننده برگه تشخیص مسئول کلیه مندرجات آن از هر حیث می باشد. در صورتیکه اظهار نامه مودیان مالیاتی عینا مورد پذیرش ماموران مالیاتی قرار گیرد برگ قطعی مالیات صادر و به مودی ارسال می شود.

مهلت رسیدگی به اظهارنامه در صورتیکه مودی در مهلت مقرر  اظهارنامه را تسلیم نموده باشد یکسال از تاریخ انقضای مهلت تسلیم اظهارنامه خواهد بود و لی در صورتی که مودی در مهلت مقرر ارسال نکرده باشد به مدت پنج سال از تاریخ سررسید پرداخت مالیات می باشد.

 

نوشته شده توسط مشاورین تهران و شرکا

 

جستجوهای مرتبط با ما: شرکت حسابداری تهران، شرکت حسابداری در تهران، حسابداری تهران، حسابداری در تهران،مشاور مالی و مالیاتی،  مشاوره مالی و مالیاتی، مشاوره مدیریت مالی، مشاور مدیریت مالی

پیمانکاری بعد از مناقصه وتاثیر شرکت حسابداری / موسسه حسابداری در روند حسابداری

پیمانکاری-بعد-از-مناقصه-وتاثیر-شرکت-حسابداری-و-موسسه-حسابداری-در-روند-حسابداری

پیمانکاری بعد از مناقصه وتاثیر شرکت حسابداری / موسسه حسابداری در روند حسابداری

علت اهمیت حسن انجام کار

برای جلوگیری از خطا و کوتاهی در اجرای پیمان و همان طور برای اینکه پیمانکار از لحاظه قانونی متعهد به انجام پیمان خود باشد کارفرما از پیمانکار ضمانت حسن انجام کار تحویل میگیرد این ضمانت نامه خیلی مهم میباشد  و شرکت حسابداری یا خدمات مالیاتی همچنین موسسه حسابداری در زمان انجام کار مالی شرکت های پیمانکاری وجود آنرا چک میکنند زیرا درصد پرداخت آن و همچنین آزادسازی آن در حین محاسبات حسابداری مهم میباشد.

توجه داشته باشید برا آن که کار به صورت قانونی پیش برود ودر روند کار هیچ یک از طرفین فعالیت را رها نکند ودر پی آن ضررو زیان به اموال عمومی و یا خصوصی وارد نشود بین طرفین قراردادی بسته میود و شرایط کار در آن به صورت دقیق و کامل قید میگردد لازم به توضیح است که شرکت حسابداری یا موسسه حسابداری در زمانی که میخواهد حسابداری پیمانکاری را آغاز نمایند و فعالیت های مالی را به ثبت برسانند قرارداد پیمانکاری را چک کرده و تحویل میگیرند.

بعد از مرحله مناقصه زمانی که بعد جلسات عقد قرارداد صورت میگیرد ضمانت نامه ای که از پیمانکار برای شرکت در مناقصه گرفته شده است باطل میشود زیرا قرارداد منعقد شده ازنظرقانونی کفایت میکند.

با توجه به قرار داد منعقد شده پیمانکار وظیفه دارد در زمان تعیین شده کار را به کارفرما تحویل نماید و در صورتی که تهعد صورت گرفته انجام نشود با توجه به خسارت از قبل پیش بینی شده پیمانکار موظف به پرداخت خسارت میباشد.

علت وجود صورت وضعیت

پیمانکار در حین انجام فعالیت خود باید گزارشی جامع و کامل از مراحل انجام کار و همچنین از هزینه ها و مواد و مصالح موجود و مصرف شده برای کارفرما تهیه نماید که به این گزارش ها صورت وضعیت گفته میشود و همچنین طبق این صورت وضعیت ها کارفرما در طی اجرای پروژه مبالغی به پیمانکار پرداخت مینماید لازم به ذکر است که اگر فعالیت مالی و مالیاتی شرکت های پیمانکاری توسط شرکت حسابداری و یا موسسه حسابداری صورت میگیرد صورت وضعیت های تهیه شده توسط پیمانکار باید به شرکت حسابداری تحویل داده شود زیرا صورت وضعیت ها هم مانند حسن انجام کار برای محاسبات مالی توسط شرکت حسابداری یا موسسه حسابدری مهم میباشد .

رعایت مالیات موضوع ماده ۷۶

۵/۵ درصد قرارداد های پیمانکار به صورت علی الحساب و در دو بخش ۴ درصد و ۱/۵ درصد از قراداد پیمانکار کسر می گردد . ۴ درصد اول به صورت مالیات مقطوع کسر شده و ۱/۵ دصد بقیه هم به عنوان پیش پرداخت مالیات در نظر گرفته میشود و از حساب پیمانکار کسر و به حساب دولت ریخته میشود.

نوشته شده توسط مشاورین تهران و شرکا

جستجوهای مرتبط با ما شرکت جسابداری , شرکت حسابداری تهرانشرکت حسابداری در تهرانموسسه حسابداری,موسسه حسابداری در تهرانخدمات حسابداریخدمات حسابداری تهرانخدمات مالیاتی,

حسابداری شرکت خدماتی

مشاورین-تهران-و-شرکا-خدمات-مالی-و-مالیاتی--شرکت-حسابداری-TCP-Tehran-Consulting-Partners

حسابداری شرکت خدماتی

در هر صنف کاری فعالیت های اقتصادی به صورت مختلف میباشد و این اختلاف فعالیت ها باعث شده نحوه حسابداریآنها که توسط شرکت حسابداری صورت میگیرد نیز مختلف باشد. فعالیت اقتصادی، نحوه مدیریت، طریقه نگهداری اطلاعات مالی در شرکت خدماتی توسط  شرکت حسابداری نیز متفاوت خواهد بود.

حسابداری شرکت خدماتی

حسابداری شرکت خدماتی نسبت به حسابداری شرکت های تولیدی و بازرگانی متفاوت خواهد بود چرا که در شرکت خدماتی مواد اولیه ای خریداری نمی شود و فقط هزینه هایی برای خرید وسایل مورد نیاز که برای خدمات در جهت کسب درامد و سود و همچنین ایجاد بدهی ، افزایش سرمایه ، خرید دارایی ،انجام میپذیرد. از جمله شرکت های خدماتی میتوان به موسسه های اموزشی، شرکت خدمات حسابداری و حسابرسی اشاره کرد.

مهمترین ثبت سند حسابداری در شرکت خدماتی که توسط  شرکت حسابداری زده میشود:

بانک / حسابهای دریافتی

                   درامد حاصل از خدمات

در حال حاضر به دلیل بیشتر شدن فعالیت ها نیاز به نیروی ماهر در زمینه خدمات بیشتر شده ، بنابراین فعالیت در زمینه حسابداری برای شرکت های خدماتی افزایش یافته که باعث شده نقش حسابدار در روند کاری شرکت خدماتی بسیار مهم شود.

روند حسابداری برای شرکت خدماتی که بوسیله شرکت حسابداری صورت میگیرد به شرح زیر است :

جمع آوری اسناد و مدارک

منظور از اسناد و مدارک که شرکت حسابداری جمع آوری می کنند رسیدهای پرداختی بانکی و فاکتورها است که در شرکت های خدماتی به قراردادهایی که قرار به ارائه آنها میباشند و یا رسیدهایی که بابت انجام خدمات و یا ساعات انجام کار بابت خدمات میباشد.

تجزیه و تحلیل اسناد و مدارک

شرکت حسابداری محاسباتی را در مورد اسناد و قراردادهای کار انحام میدهد که ایا روش ارائه خدمات یکی است یا خیر .

سند حسابداری

شرکت حسابداری بعد از تجزیه و تحلیل موارد باید آنها را بصورت یک سند در سیستم حسابداری وارد نماید .

اسنادی که  شرکت خدمات حسابداری برای یک شرکت خدماتی وارد سیستم حسابداری میکند بیشتر بصورت زیر خواهد بود.

ثبت ارائه خدمات به صورت نقد ونسیه :

                              بانک / حسابهای دریافتنی    ****

                                                                           درآمد حاصل از خدمات               ****

                             ( بابت ثبت ارائه خدمات به صورت نقد ونسیه)

دفتر روزنامه

شرکت حسابداری دفتر روزنامه را از روی سند حسابداری و دقیقا مثل آن را بصورت خلاصه ماهانه اسناد در دفاتر قانونی ثبت مینماید.

دفتر کل

شرکت حسابداری مانده های هر حساب بصورت ریز هر حساب به دفتر کل منتقل میکند.

دفترمعین

شرکت حسابداری پس از وارد کردن حساب ها در دفتر کل باید هر کدام از حسابها که ریز دارند به صورت جزئی به دفتر معین که از دفاتر قانونی اجباری نیست و فقط بر حسب نیاز شرکت است وارد مینماید.

مانده گیری از حسابهای دفتر کل

شرکت حسابداری مانده گیری از حساب دفتر کل رادر پایان سال مالی انجام خواهد داد.

تراز آزمایشی

شرکت حسابداری بعد از اینکه مانده گیری از حساب های دفتر کل را انجام داد همه حساب هارادر تراز آزمایشی دو ستونی درج خواهد کرد.

اصلاح حسابها

شرکت حسابداری در پایان دوره های مالی و بعد از اینکه ترازآزمایشی راایجاد کرد، اصلاحاتی رادر  دفاتر قانونی صورت میدهد که این اصلاحات میتواند شامل:استهلاک دارایی های ثابت و یا ذخیره مطالبات مشکوک الوصول ، هزینه های بیمه و اجاره و یا … که ممکن است شرکت حسابداری فراموش کرده باشد انجام میدهد.

ترازآزمایشی اصلاح شده

شرکت خدمات حسابداری پس از اصلاحاتی که انجام داد در تراز آزمایشی که درست کرده تمامی اصلاحاتی را که انجام داده است را درج مینماید که به تراز آزمایشی اصلاح شده معروف است.

صورت سود وزیان 

 صورت سود و زیانی که  شرکت خدمات حسابداری ارائه میدهد نشان دهنده نتیجه فعالیت آن شرکت است . که این صورت در واحد های مختلف متفاوت خواهد بود این سود و زیان در شرکت خدماتی بصورت زیر است :

درآمد حاصل از ارایه خدمات  هزینه خدمات ارایه شده = سود یا زیان ناویژه  مالیات پرداختی = سود / زیان ویژه

صورت سرمایه :

شرکت حسابداری برای محاسبه صورت حساب سرمایه ابتدا سرمایه اولیه و در صورت داشتن سرمایه گذاری مجدد و برداشت ها راکم کرده و در اخر سود و یا زیان در طی سال مالی اضافه و یا کسر خواهد کرد تا سرمایه پایان دوره مشخص شود . صورت های حساب سرمایه در همه نوع فعالیت اقتصادی به یک روش محاسبه میشود.

ترازنامه

شرکت حسابداری در ترازنامه دارایی ها رادر یک سمت ودر سمت دیگر  جمع بدهی ها و سرمایه راقید مینماید که باید بر اساس معادله حسابداری مقادیر انها یکی باشد.

بستن حسابهای موقت

شرکت ها دارای دو نوع حساب هستند که شامل دائم و موقت است حساب موقت به نسبت نوع فعالیت شرکت متفاوت خواهد بود. شرکت خدمات حسابداری در انتهای سال حساب های موقت رابه خلاصه سود و زیان میبندد. هزینه ها نیزاز جمله حساب های موقت به شمار میروند. شایان ذکر است قبل از اینکه حساب های موقت بسته شود باید لیستی از آنها در تراز اختتامیه درج شود .

 

بستن حسابهای دائمی

شرکت خدمات حسابداری ابتدا حساب های موقت را بسته و پس از ان حساب های دائم صورت میگیرد حساب های دائمی شامل دارایی ها ، بدهی ها ، و سرمایه هستند.

تراز افتتاحی در سال مالی جدید

شرکت حسابداری  ابتدا لیستی از حساب های دائمی را در حسابی تحت عنوان تراز افتتاحیه تهیه کرده و سپس حساب های دائمی را در سال مالی جدید افتتاح میکنیم.

افتتاح حسابهای دائمی درسال مالی جدید

شرکت حسابداری همه حسابهای دائمی را(دارایی بدهی سرمایه)با حساب ترازافتتاحی  افتتاح مینماید.

 

نوشته شده توسط مشاورین تهران و شرکا

 

جستجوهای مرتبط با ما: شرکت حسابداری تهران، شرکت حسابداری در تهران، حسابداری تهران، حسابداری در تهران،مشاور مالی و مالیاتی،  مشاوره مالی و مالیاتی، مشاوره مدیریت مالی، مشاور مدیریت مالی

رویکرد های تازه ای از حسابداری مدیریت و نقش شرکت حسابداری / موسسه حسابداری

رویکرد-های-تازه-ای-از-حسابداری-مدیریت-و-نقش-شرکت-حسابداری---موسسه-حسابداری

رویکرد های تازه ای از حسابداری مدیریت و نقش شرکت حسابداری / موسسه حسابداری

ازعوامل مهمی که امروزه میتواند عامل موفقیت و یا شکست یک سازمان دانست  نیروهای آن سازمان است. شاید در روزگاران گذشته این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار نبوده اما در حال حاضر سازمان ها برای بقای خود با توجه به تغییرات کنونی باید سازمان های تغییراتی داشته باشند. لازم به توضیح است علت مهم بودن منابع انسانی نسبت به دیگر منابع سازمانی این میباشد که منابع انسانی قابلیت هایی همچون یادگیری، تغییر پذری، خلاقیت و … دارامیباشد که با مدیریت صحیح میتوان باعث بقا طولانی سازمان شد. اهمیت سیستم حسابداری نوین و مدیریت صحیح منابع انسانی به این دلیل میباشد که بخش عمده هزینه ها شامل هزینه عملیاتی میباشد این طور میتوان گفت که در حال حاضر برخلاف گذشته که سازمان ها دارایی های فیزیکی اهمیت داشته است الان نیروهای انسانی مهم میباشند یعنی اقتصاد مبتنی بر دانش و سرمایه انسانی قابل اهمیت میباشد. مانند شرکت حسابداری و یا موسسه حسابداری که ارائه دهنده خدمات حسابداری می باشند، نیروها سرمایه اصلی شرکت حسابداری به شمار می آیند و هرچقدر نیرو ها و کارشناس ها تجربه و دانش بالایی داشته باشد آن شرکت حسابداری و یا موسسه حسابداری میتواند قوی تر عمل کند در شرکت های دیگر هم به همین ترتیب میباشد.

به نظام مدیریتی فراگیر که فعالیت های اصلی مدیران به روشی منطقی هموار سازی میکند به نحوی که دستیابی  اثربخش و کارآمدی برای رسیدن به هدف های فردی و سازمانی را دارا میباشد مدیریت بر مبنای هدف گفته میشود. باتوجه به  استفاده بالا از مدیریت بر مبنای هدف، کماکان نظر یکسانی بر معنای آن وجود ندارد. برخی  مدیریت بر مبنای هدف را یک روش ارزشیابی، تعدادی به آن روش انگیزشی میگویند و برخی، آن  را ابزار برنامه‌ریزی و نظارت می‌دانند.

 فرایند

ما میتوانیم برای ترکیب اهداف فردی و سازمانی از مدیریت و برنامه‌ریزی بر مبنای هدف بهره ببریم این فرآیند براین عقیده استوار است که میتوان تأثیر مثبتی بر عملکرد کارکنان با  همکاری و مشارکت بین رئیس و کارکنان گذاشت یعنی درواقع با  تبدیل اهداف کلی به اهداف فردی، فکر اصلی این روش، این است که تدوین و پذیرش طرفینی تمامی اهداف، تعهد قوی‌تری را در کارکنان ایجاد می­کند؛ تا اینکه سرپرست، یک جانبه هدف‌گذاری کرده، آنها را به زیردستان تحمیل کند.

مراحل

مراحل برنامه‌ریزی این نظام بر اساس هدف و نتیجه عبارتند از:

1-  تعیین رسالت و ماموریت ها

2-  مشخص کردن نتایج مورد انتظار

3-  تعریف شاخص های ارزیابی

4-  تعریف هدف های عملیاتی

5-  تنظیم برنامه های عملیاتی

6-  طراحی سیستم کنترل عملیات

 

 

نوشته شده توسط مشاورین تهران و شرکا

جستجوهای مرتبط با ما شرکت جسابداری : شرکت حسابداری تهران، شرکت حسابداری در تهران، حسابداری تهران،حسابداری در تهران،  مشاوره مالی، مشاور مالیاتی، موسسه حسابداری ، موسسه حسابداری در تهران ، خدمات حسابداری، خدمات حسابداری تهران، خدمات مالیاتی